Z początkiem roku szkolnego startuje ogólnopolska kampania promocyjna programu społecznego – Aktywna Szkoła. Jest to największa w Polsce inicjatywa zachęcająca dzieci i młodzież do uprawiania sportu. W przygotowanych spotach wystąpili m.in. Szymon Marciniak, Tymoteusz Puchacz, Nina Patalon i Sławomir Szmal. Gwiazdy polskich boisk i aren sportowych zachęcają młodych ludzi do aktywności i udziału w zajęciach i turniejach sportowych.
Aktywna Szkoła to największy w Polsce projekt społeczno-sportowy skierowany do dzieci i młodzieży. Jego celem jest wspieranie aktywności fizycznej oraz kształtowanie nawyków, które w przyszłości mają przełożyć się na zdrowie całego społeczeństwa. Program zakłada wykorzystanie przyszkolnej i samorządowej infrastruktury sportowej takiej jak orliki oraz hale sportowe, a także profesjonalne wsparcie trenerskie oraz animatorskie. Dzięki połączeniu tych dwóch czynników w całej Polsce organizowane są lokalne wydarzenia, które łączą zabawę i sportową rywalizację.
Szczypiorniak i królowa sportu dołączają do Aktywnej Szkoły
W tym roku, po sukcesie piłkarskiego turnieju Z Orlika na Stadion, program rozszerzył się o rozgrywki w piłkę ręczną i lekkoatletykę. Trenerzy mogą już zgłaszać drużyny do udziału w turniejach piłki ręcznej – Ręczna na Orliku. Rekrutacja drużyn trwa do 15 września. Obok sportowej rywalizacji i wyjątkowych emocji młodzi sportowcy zyskają szansę na spotkania z ambasadorami i znanymi sportowcami, którzy podzielą się swoją pasją i doświadczeniem. Start rekrutacji do Lekkoatletyki z Orlika przewidziany jest w tym miesiącu a rozgrywki piłkarskiego turnieju z Orlika na Stadion wystartowały z początkiem roku szkolnego.
Rywalizacja, emocje i nagrody
Wszystkie inicjatywy w ramach Aktywnej Szkoły to coś więcej niż zachęta do ruchu. To sportowa rywalizacja, która daje uczestnikom ogromne emocje, zarówno te związane z nauką pracy drużynowej i działań fair play, przyjmowania przegranej, jak i smakiem odnoszonych sukcesów. Na najlepszych czekają atrakcyjne nagrody: puchary i medale, karty podarunkowe do sklepów sportowych oraz sprzęt sportowy. Piłkarze powalczą dodatkowo o udział w wielkim finale na PGE Narodowym w Warszawie oraz wyjazd na zgrupowanie w Barcelonie, gdzie pod okiem najlepszych trenerów będą mogli szlifować swoje umiejętności.
Nowa kampania z gwiazdami sportu
W tegorocznej kampanii przygotowane zostały cztery spoty: jeden wspólny dla całej Aktywnej Szkoły oraz trzy reprezentujące poszczególne turnieje – Z Orlika na Stadion, Ręczna na Orliku i Lekkoatletyka z Orlika. Organizatorzy zadbali o silną i zróżnicowaną reprezentację świata sportu – zarówno pod kątem dyscyplin, jak i wieku oraz płci. W produkcjach wystąpiły gwiazdy znane z boisk i bieżni, w tym byli i aktualni reprezentanci, m.in. piłkarz reprezentacji Polski Tymoteusz Puchacz, selekcjonerka kobiecej kadry Nina Patalon, piłkarze ręczni Aleksandra Rosiak i Sławomir Szmal, lekkoatleci Wiktoria Gajosz i Piotr Lisek oraz sędzia międzynarodowy Szymon Marciniak. Wszyscy zachęcają dzieci i młodzież do wyjścia z domu oraz aktywnego uprawiania sportu.
Spoty emitowane będą od 10 września do końca roku w telewizji, internecie oraz w mediach społecznościowych. Towarzyszy im ogólnopolska kampania w radiu i prasie. Za koncept kreatywny, dobór ambasadorów oraz produkcję spotów telewizyjnych i filmów digitalowych odpowiada studio produkcyjne Stor9 wraz z teamem 9Production. Reżyserią zajął się Alan Willmann, zdjęcia zrealizował Igor Połaniewicz, a sesję zdjęciową z ambasadorami i bohaterami spotów wykonał Daniel Korzewa. Działania komunikacyjne na rzecz kampanii prowadzi agencja SEC Newgate CEE.
W pierwszej edycji programu „Z Orlika na Stadion” udział wzięło aż 42 850 uczestników grających w 5 504 drużynach. Turnieje organizuje Fundacja Orły Sportu w ramach programu Aktywna Szkoła, finansowanego ze środków budżetu państwa, których dysponentem jest Minister Sportu i Turystyki. Kolejny rok z rzędu partnerem strategicznym projektu Aktywna Szkoła jest ORLEN, a sponsorem głównym turnieju Z Orlika na Stadion jest PZU.